Campagnes/websites

Website project “Werkervaringsplekken Noordoost-Friesland” (WerkNOF)
WerkNOF websiteNamens het project “Werkervaringsplekken in Noordoost-Friesland” wat een initiatief is van Kabelnoord, is mij gevraagd om binnen 2 dagen voor officiële perslancering van het project een in eerste instantie “tijdelijke” website te maken. WerkNOF is een werknaam en zal later nog veranderen. De reden dat ik zo weinig tijd kreeg om de website te realiseren was dat degene die dit normaalgesproken op zich zou nemen het liet afweten. Men wou de tijdelijke website simpel en strak houden. Om te beginnen heb ik een logo ontworpen en daar de site met behulp van WordPress omheen gebouwd. Daarnaast heb ik alle audiovisuele content van het project verzorgd en op de site geplaatst. Het eindresultaat is gelukkig boven de verwachtingen van de opdrachtgever geworden!

Froeks.TV: “Partij Foar Fryslân” (viral)

Tijdens mijn derdejaars stage bij Fries jongerenplatform Froeks.TV was een van de opdrachten het opstellen en implementeren van een communicatieplan. Graag wou Froeks meer kijkers trekken naar hun website, alleen was er geen budget beschikbaar hiervoor. Wel waren er intern alle denkbare audiovisuele middelen beschikbaar, dus een video kon gemaakt worden. Rond die tijd werd net de nieuwe “New Kids” film uitgebracht en daarin werden Friezen flink op de hak genomen. Uiteindelijk heb ik als middel bovenstaande dreigvideo van de fictieve “Partij Foar Fryslân” geschreven, geproduceerd en geregisseerd. Er is een Youtube kanaal aangemaakt, een blog en een persbericht. Uiteindelijk duurd het even totdat RTL4 het als eerste oppikte. Uiteindelijk gingen overige landelijke media ook uitgebreid aandacht besteden aan de video en begon het geheel te lopen. Na nog een samenwerking middels een “exclusief interview” met Omroep Brabant besloten we onze ware identiteit te onthullen.

Weidenaar Worst: “Wossie”
Weidenaar Worst "Wossie"
Om meer worst te verkopen aan kinderen als gezonde snack heb ik de mascotte “Wossie” bedacht. Dit was onderdeel van een marketingcommunicatieplan opgesteld tijdens mijn studie Communicatie aan de NHL Hogeschool (Leeuwarden) in opdracht van Wini Weidenaar (directeur Weidenaar Worst). Wossie is een groot succes geworden en uiteindelijk is er zelfs een lied over geproduceerd (waar ik verder niet aan mee heb gewerkt.